Monday, February 25, 2008

Pretty good day! :)

Yes, nu sitter jag här på min lilla balkong o trotsar den kalla kvällsluften...

Idag har jag varit o volontärarbetat för första gången på Life Chronicles! Det var riktigt intressant - känner att det kommer bli bra! Idag fick jag se på en inspelning av Father Virgil, en väldigt känd katolsk präst här i Santa Barbara. Han berättade om sitt liv och om vad han tycker om livets stora frågor. Min uppgift idag var att skriva upp minut,sekund och hundradelssekund tal varje gång han bytte ämne, och såklart skriva vilka ämnen som behandlades i varje filmsnutt. Det gick bra! O det var väldigt intressant att höra vad han hade att säga.

Inom en snar framtid ska jag även få följa med på en inspelning. En kvinna som varit alkoholiserad nästan hela sitt liv, levt på gatorna etc. o nu har hon dödlig cancer. Vi ska filma hennes livshistoria. Det bästa av allt är att jag antagligen kommer få manöverera den ena kameran! O sedan ska jag lära mig att klippa ihop filmerna också. Spännande!!

Kate som är företagets CEO/ president är bara så gullig och jag känner att jag kommer lära mig en hel del på det arbetet.

Utöver det så har jag hunnit med att sola (my white days har passerat!) - jag fullkomligt älskar stå-upp-solarierna här! Man får jämn färg plus att man kan stå o dansa där inne till den höga musiken ;)

Sedan hämtade jag upp lite mat på Chili's (kokt lax med potatismos o grönsaker). Det var gott som f-n!! Har ätit grymt dåligt de senaste dagarna... max en måltid per dag.. i fredags åt jag nästan ingenting :( Inte bra alls... ska bättra mig på den fronten. Har inte varit på så bra humör, så det var nog därför.... nu mår jag bättre i alla fall, så nu blir det mat o träning för hela slanten! Jag upptäckte dock att jag har gått ner 9 pounds sen jag vägde mig sist :) alltid något!

Nu ska jag fixa klart filmläxan o college success uppgifterna. Puss o kram!

No comments: