Tuesday, February 26, 2008

Update

Tjoho! Idag har varit en pretty crappy dag... Men den blev bättre nu på slutet! Louise är ju verkligen en pärla :)

Så nu sitter jag här med en heineken på balkongen o njuter av livet. Imorrn fyller Mikael 21 år så då blir det fest på 18-årsstället SHARKEEZ inne i stan :) Har köpt en ny klarblå klänning som jag ska ha :) Passar mkt bra till min numera ganska blonda kalufs :)

Sen på torsdag ska jag käka middag med Katie efter skolan o på fredag blir det skitsnackskväll o sleepover med henne igen :) Hon är helt underbar! Hon är nog den amerikan jag kommer sakna mest när jag åker hem :( Min lilla luscious Katie-girl :D

Hur som helst, imorrn blir det jobb på Life Chronicles 10.30 på förmiddagen, ska bli kul! Känns härligt att ha ngt vettigt att göra förutom skolan :) Övervann även lite "rädslor" idag på film studies... klassen är en sån stor klass i en MEGAsal (ni vet en sån typisk amerikansk lecture sal som man ser på filmer), men jag snackade en hel del idag! Kändes bra med tanke på att film egentligen inte är mitt huvudämne. Jag börjar tycka att det är riktigt riktigt intressant! Oj vad det finns mycket deep talk bakom en liten dokumentär. Vi analyserar verkligen skiten ur varenda film vi ser! Mina favvodokumentärer hittills är två styck gjorda av Werner Herzog, "Grizzly Man" och "The great ecstasy of woodcarver Steiner". Det finns så mycket tanke bakom! En annan film som var så otroligt vacker o intressant är "Koyaanisqatsi", en film som går i city symphony's spår. Det roliga med denna kursen är att man faktiskt blir lite allmänbildad genom att bara se filmerna. Underbart!

Ja, vad ska man säga... blir inte kul att åka hem :( Satt o tänkte på det idag när jag körde... bara miljön kommer man sakna! När jag kör till skolan så har jag hav & palmer på höger sida och underbara berg till vänster. Vad väntar när man kommer hem? Jo.. lite Videomix på hörnan o gatukök o tråkiga vägar. BUHUUU. Jag vill inte veta hur många tårar som kommer spillas när jag är på väg hem. MEN, det ska ju självklart bli härligt att se alla igen :) Igår när jag skulle sova så blev jag himla sentimental när jag tänkte på hur mycket jag saknar min lilla vovvsing aya :( åååh jag kommer att ligga o kramas med henne i timtal!!!

Utöver det så börjar det faktiskt dra ihop sig till petra kommer hit :) åh vad jag längtar! Liiite dålig timing som sagt att hon kommer under midterm-veckan, men jag ska se till att pluggga undan så mycket jag kan nu, så jag slipper det när hon är här :) När jag har lämnat av henne på flygplatsen igen den 27e, så är det CANCUN sm gäller nästa dag! Ojojoj, diagnosen är KALABALIK när svenskarna drar sig söderut för lite sol, bad o party :)

Nee, nu måste jag faktiskt ta tag i min tvätt... har knappt några rena kläder... icke bra icke bra!

Puss o kraaaam!

No comments: