Friday, February 29, 2008

Tvättmaraton

Nu var första tvätten inlagd i maskinen... (observera att jag har ca 6 tvättar kvar). Herregud. Jag har spenderat HELA kvällen med att hänga in rena kläder o sortera smutstvätt i cold, cold/warm och warm högar. Jag har arbetat som en liten myra i flera timmar men av någon anledning syns det knappt någon skillnad på rummet än... suck!

Har stött på ett litet problem också... jag vågar inte tvätta mitt La Perla nattlinne. Man fick speciella tvättregler med, som verkar så jävla komplicerade att jag inte ens orkar tänka på det. Det blir nog lättast om jag bara lämnar in den på kemtvätt (den ser ut som ett jäkla dragspel nu efter användande). Men ja... jag vågar inte riktigt chansa att tvätta det själv.. med tanke på priset...

Min säng är helt belamrad just nu och jag börjar bli snuskigt trött. Min lilla kropp är inte riktigt i toppform just nu...

Hehe, blir nog ingen rolig dag imorrn ;) tusen högar tvätt och läxor som måste bli klara (jag är tydligen inte hemma från söndagmorgon till måndagkväll... fråga mig inte vad Andreas har kokat ihop...)

Fick ett trevligt samtal från pappi i alla fall, det var nog kvällens höjdpunkt!

Ja, vi får se om det blir sängen snart, eller om jag trotsar kroppen o kör lite mer städning ;) Puss!

No comments: