Friday, April 25, 2008

Something's Fishy!

Ikväll var vi och åt på Something's Fishy som är ett japanskt steakhouse, som även har sushi såklart. Det var en mycket trevlig kväll med asgod mat! Man fick så himla mycket mat!! Det bara kom och kom nytt hela tiden... haha. Så jag var ju ganska mätt och belåten efteråt ;)
Sara som fyllde 21 fick såklart in japansk öl och saké, så lägger man chopsticksen på ölglaset, och ställer saké shotglaset ovanpå. Sen dunkar man i bordet så shotglaset trillar ner i ölglaset = blandning av öl och saké! (lite svårt att förklara alltså..) Men det var massa dunkande i bordet runt om i restaurangen! ;)

Mysigt som bara den, för jag älskar när kockarna står och gör maten framför en! Det hackades och grillades och flamberades.... eldlågorna stod höga :)

Nu är det sovdags. A ligger redan o nannar som en liten bebis bredvid mig ;) Puss o kram!

4 comments:

Anonymous said...

tjena nörd.. ni var inte på en sushirestaurang.. det kallas teppanyaki. "Teppan" betyder järnplatta och "yaki" betyder grilla. Det som syns på bilden var iaf teppanyaki!

På tal om sushi så deltar pontus från across the street i Nordiska Sushimästerskapet idag. Vinner han så blir det VM. tjohoo!

Idag är jag är trött. Har sprungit 15km (!!!!!!) idag och benen känns som maneter.. som simmat 15km ;) Det där rimmade ju faktiskt, shit vad kul man kan ha en sån här sunkdag.

orkar inte skriva..

puss/Dolle

Anonymous said...

I am out of hospital and back in my flat. Feels great but of course some more time to full recovery. Anyway just to be able to go out in the sunshine makes you better. Physiotherapy starts Monday next week. Tomorrow I will use my driver and go for lunch at El Castel, a Michelinrestaurant in northern Spain. Take care in Las Vegas. Dad

Miss said...

Det är visst en shushirestaurang! Även om de har hibachi där också.
Tack för min ballong gumman men jag vill ha bilderna också! Puss /födelsedagsbarnet

Anonymous said...

jaja... sushi/hibachi då..

Felicia, jag kan meddela att Pontus vann NM och är nu en av sju som ska representera i Suhsi VM!