Tuesday, May 13, 2008

Den dog..

Min älskade lilla ex-macbook har dött. Jag har ingen aning om varför, men när jag tittade förbi min lgnhet idag så skulle jag lägga mig med datorn i sängen i stund, men upptäckte då till min förtvivlan att när man drar ut den från väggen så stendör den. Troligtvis dags att byta batteriet?Känns skönt att min lilla pro fungerar som den ska i alla fall :)

Har precis pratat med pappi, känns väldigt skönt. Jag blir så peppad av att prata med mina föräldrar! Det känns jävligt skönt. Underbara mammi och pappi!

Och gud vad irriterande att värdet på en bil sjunker så mycket när den har varit med i en "olycka". Den där jäveln som körde in i min bil när den var parkerad har kostat mycket pengar... grr...

Dags att sätta på dokumentären "Sherman's March" nu så jag kan göra filmläxan. Puss och kram!

2 comments:

Anonymous said...

This reduction of value is only relevant for US. Normally your accident should have no impact on the value.
I was run into when parking the other day. I had stopped to reverse into parking when a car reversed straight into me. However damages almost not visible. The Cayenne is very strongly built.
An Opel Sephir run into my driver in Moscow when he stopped for a police. A small bump on the rear bumper while the opel was totally smashed up and not possible to drive. Dad

Anonymous said...

så många fina stunder vi har haft med den lilla saken. alla sex and the city avsnitt vi har legat och sett tillsammans med den i den "stora sängen".

SAKNAR DIG!
Puss