Monday, May 19, 2008

Pluggmaraton har satt igång :)

Wiie! Finals på tisdag! Kan inte fatta att allt är slut efter det... :(

Jag sitter och pluggar nu i alla fall... film studies all the way! Sen ska jag skriva 2 essays också... och imorrn ska jag fixa min visionboard och träna faktiskt ;) Jag har upptäckt det underbara med att ha ett gym i complexet... okej, det är ett skitlitet och ganska skabbigt gym, men ingen är någonsin där - vilket innebär att man kan ha väldigt roliga pass där inne (typ dansa och hoppa runt tills man blir helt genomsvettig). Ungefär sånt som man inte kan göra på ett public gym! (På tal om det måste jag säga upp mitt gymmedlemskap!!)

På onsdag ska jag till Ikea med Therese för att fixa de där vakuumpåsarna jag snackade om :)

Och saker och ting börjar ljusna inför livet i Sthlm... så jag tycker inte det ska bli så fruktansvärt att komma hem till Sweden! Saker som kommer vara konstiga när man kommer tillbaks:

-Man kan dricka vatten ur kranen igen
-Mjölkpaketen är av papp och inte gigantiska plastdunkar..
-Man får packa matkassarna själv (plus att man får betala för dem!!)
-Man får hyvla ordentlig ost igen :)
-Måste ställa om sig till KRONOR igen... ja.. jag tänker i dollar nuförtiden.
-Man slipper all äcklig tax på allt man köper! Vad underbart det ska bli att betala det som faktiskt står på prislappen!

Negativt med att komma tillbaks till Sweden:
-Man möts av all snorkig svensk butikspersonal igen...
-Ingen Juicy Couture affär :(
-Ingen härlig Starbucks!
-Inga berg bredvid motorvägen :(
-Ingen Blenders (BÄSTA smoothiestället ever!! Jag hade kunnat leva på det...)
-Ingen biltur till LA....
-Ingen underbar Santa Barbara City College att gå till... vackraste skolan någonsin!
Okej, jag slutar nog här, för jag kan hålla på i en evighet.... ;)

MEN, det ska bli underbart att få se familj + vänner + HUND igen!! Längtar :)

Puss och kram

No comments: